הם גורמים לצרכן להרגיש טוב עם עצמו
זו כנראה אחת הסיבות הגדולות ביותר מדוע אני חושב שאנשים אוהבים את אפל. זה בגלל שהם גורמים לצרכן להרגיש שהוא אדם טוב יותר עבור המוצר.
הסיפור שהם מעבירים לאורך השיווק שלהם הוא סיפור רב עוצמה. הוא שופע אורח חיים, חדשנות, תשוקה וסגנון – ולמה שלא תרצו להיות חלק מזה? זה כמו מועדון אקסקלוסיבי שיש בו מיליוני חברים.
אז כאשר אתה קונה מוצר של אפל, אתה משתף ומייצג את אותם אידיאלים שמותג זה מייצג.
וזה לא דבר אחד שאפשר להצביע עליו. אתה יכול לראות את זה בעותק העוצמתי שהם משתמשים באתר שלהם, בתמונות המסוגננות במודעות שלהם ובעיצוב המלוטש של המוצרים שלהם. כל זה לספר סיפור עוצמתי שיגרום לקהל שלך לרצות להיות חלק מכל מה שאתה עושה.
הם מקבלים החלטות בעצמם
"אם הייתי שואל אנשים מה הם רוצים, הם היו אומרים סוסים מהירים יותר" – הנרי פורד.
בעולם השיווק זה אולי קצת שנוי במחלוקת, אבל אפל לא מסתמכת על מחקר שוק, קבוצות מיקוד או פרסונות כדי ליצור את המוצרים שלהן.
במקום זאת, הם מקשיבים לאנשים שהם שוכרים. המעצבים והמהנדסים שלהם עובדים על הרעיון שהם צריכים ליצור מוצר שהם רוצים בעצמם. זו מנטרה שסטיב ג'ובס הטיל בחברה, שהמוצר חייב להיות משהו שהעובדים באופן אישי לא יכלו לחיות בלעדיו, אחרת הוא לא מספיק טוב.
אני לא אומר שאתה צריך להתעלם לחלוטין מהקהל שלך, זה יהיה טיפשי. אבל אתם המומחים בתחום שלכם, אז השתמשו במומחיות זו כדי ליצור משהו חדש שהקהל שלכם יאהב.
הם לוקחים את הזמן
כשזה מגיע לעיצוב החומרה, אפל ידועה בגישה האיטית שלה. אבל במונחים עסקיים, זה שוב לא משהו שאנו רואים לעתים קרובות.
חברות רבות ימהרו את העניינים לפני שהספיקו לפתח אותן במלואן, ואילו אפל ידועה במשך שנים בניסיון לשכלל את המוצרים שלהן כדי לוודא שהן מגיעות לחותם. ג'ובס מצוטט באומרו שהם פיתחו את האייפד הרבה לפני שהאייפון יצא.
דגמים רבים נפסלו ונחשבו לא מספיק טובים לשחרור, מה שמראה רק את הזמן שהושקע כדי לוודא שהוא מושלם לשחרור.
ההוראה כאן היא שאם אתה רוצה לייצר מוצר באיכות גבוהה לקהל שלך, עליך להשקיע את הזמן בכך.

הם שומרים על זה עקבי
אם יש משהו שאפל טובה בו, הוא בעל מותג עקבי. כמובן שהם מתפתחים, אך השינויים שהם מבצעים אינם משבשים את המראה והתחושה של מסר המותג הכולל שלהם.
יכול להיות שאתה צופה במודעת טלוויזיה ועוד לפני שהמיתוג צץ, תדע שזה אפל – וזה סימן למותג טוב.
עקביות זו פועלת בכל ערוץ שיש להם. אתה יכול לצפות לאותה חווית לקוח כשאתה מבקר באתר שלהם כמו שאתה מבקר באחת החנויות שלהם.
המראה המודרני והנקי שלהם ניתן לראות בכל מה שהם עושים וזה באמת עוזר לאנשים להכיר אותם, לא משנה מאיזה ערוץ אתה בוחר להתחבר אליהם.